
Kép forrása: K&H mozdulj
Lezárult a „K&H mozdulj! az év tesitanára” program idei fordulója, amelyen most is olyan testnevelőtanárokat díjaztak, akik élményközpontú óráikkal közelebb hozzák a mozgás örömét a gyerekekhez. Az elismerést három kategóriában osztották ki: a kisiskolában tanítók közül a csornai Póczik Zoltán, a 200 fő fölötti intézményben dolgozók közül a törökbálinti Kis Tivadar, a fiatal testnevelőtanárok közül pedig az oroszlányi Gurszky Gergő bizonyult a legnépszerűbbnek az országos szavazáson.
A K&H mozdulj! az év tesitanára programot a pénzintézet tavaly hívta életre az Aktív Iskola programmal közösen, hogy országos figyelmet irányítson azokra a tanárokra, akik kreatív, motiváló módon vezetik be a diákokat a rendszeres testmozgás világába. A nagy népszerűségre való tekintettel idén is meghirdették a programot, amelyen közel ezer tanárra több mint 6000 jelölés érkezett. A megyei és országos voksoláson a szülők, gyermekek, kollégák összesen több mint 24 000 szavazatot adtak le kedvenc pedagógusukra.
„A testnevelőtanárok nem csupán sportolni tanítanak, hanem példát mutatnak kitartásból, lelkesedésből és emberi odafigyelésből is. A „K&H mozdulj! az év tesitanára” programmal azokat a pedagógusokat szeretnénk elismerni, akik élvezetes óráikon keresztül maradandó hatással vannak a diákok mozgáshoz és egészséges életmódhoz fűződő viszonyára. Munkájuk nemcsak az iskolai éveket formálja, hanem olyan hosszútávú útravalót nyújt, amely az aktív felnőttkor alapjait is megteremtheti” – hangsúlyozta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs vezetője.
A „K&H mozdulj! az év tesitanára” országos díjazottjai:
200 fő fölötti iskolában tanító testnevelő: Kis Tivadar, törökbálinti Bálint Márton Általános Iskola és Gimnázium
200 fő vagy az alatti iskolában tanító testnevelő: Póczik Zoltán, csornai Arany János Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola és Készségfejlesztő Iskola
35 év alatti, fiatal testnevelő: Gurszky Gergő, Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
A nagyiskolában dolgozó Kis Tivadar nagy hangsúlyt fektet arra, hogy tanítványai sikerélményhez jussanak, amit változatos, egyénre szabott feladatokkal ér el. Hisz abban, hogy a vidám, támogató légkör alapvető ahhoz, hogy a diákok örömmel mozogjanak. Póczik Zoltán tanulásban akadályozott és fogyatékkal élő gyerekekkel foglalkozik egy kisiskolában, akikkel különféle játékos feladatokon keresztül szeretteti meg a sportot. Célja, hogy tanítványai megtalálják a számukra megfelelő mozgásformát, és örömmel mozogjanak otthon is, akár önállóan, akár szüleik vagy barátaik társaságában. A fiatal Gurszky Gergő egyszerre tartja fontosnak a fegyelmet és a kemény munkát, miközben közvetlen, támogató tanárként könnyen megtalálja a közös hangot a gyerekekkel. Élvezetes óráin szem előtt tartja az egyéni fejlődést, hogy minden tanuló a saját képességeihez mérten tudjon sikereket elérni. A gyerekeket arra ösztönzi, hogy tudatosan, kitartóan, belső motiváltságtól vezérelve haladjanak céljaik felé.
LM





