Hírek

Attól még, hogy valami régi és divatjamúlt, nem kell megválni tőle

Attól még, hogy valami régi és divatjamúlt, nem kell megválni tőle

Kép forrása: Fóliás Juci

Csak kevesen mernek belevágni abba, hogy saját kezűleg újítsák fel lakásukat, de még egy-egy szeretett, elhasználódott bútor átalakítása, megmentése is nagy falatnak tűnhet azoknak, akik korábban még sosem próbálkoztak ilyesmivel. Akiket valamennyire foglalkoztat a téma, már biztosan találkoztak Fóliás Juci nevével, ő ugyanis az, aki a fóliázás megkerülhetetlen alakjává nőtte ki magát itthon az elmúlt években. Legyen szó beltéri ajtók felújításáról, a konyha vagy fürdőszoba teljes megújításáról vagy modern faldekorációról, a négygyermekes vállalkozó garantálja mindenkinek a látványos, minőségi eredményt és a sikert. És hogy mindezt, hogy csinálja? - erről őt, Zsámboki Juditot kérdeztük.

 

Hogy lett belőled Fóliás Juci, hogy indult a vállalkozásod?

Hét éve kezdtem el gondolkodni azon a férjemmel, hogy vállalkozást szeretnénk indítani, mivel ekkor, tizenegy év és négy gyermek után szerettem volna visszahelyezkedni a társadalomba, a munka világába. Pont ezekben a napokban hívott fel az egyik gyerekkori barátnőm, hogy egy német cég keres Magyarországon olyan kreatív embert, aki a fóliázást szívesen tesztelné, és másokkal is megismertetné. Kipróbáltam ezeket a termékeket, és nagyon megszerettem őket, majd elkezdtem posztolni az alkotásaimat, melyek egyre több ember tetszését nyerték el. A Facebookon megosztottam minden tapasztalatomat, majd idővel egyre többen lettünk. A cég és a vezetők nagyon elégedettek voltak, így nem sokkal később kaptam egy webshop lehetőséget is, amit Fóliás Juci néven sikerült népszerűvé tenni.

Miért pont ezt a nevet választottad?

Az eredeti név nem ez volt, viszont, mikor az egyik vásárlómat visszahívtam, hogy a tapasztalatairól érdeklődjek, elárulta, hogy Fóliás Juciként mentett el a telefonjába. Ez az egyszerű, de szuper név nagyon megtetszett, így ezt a nevet kapta a vállalkozást, az évek során pedig rajtam maradt.

Hogy indultak az első élő videózások, a fóliázás megismertetése másokkal?

Nem volt profi felszerelésem, sem világításom, sem profi sminkem. Betettem a fotelbe az étkezőszéket, rá egy másik kis sámlit, majd a laptopomat, így támasztottam meg a telefonom, és ahogy voltam, kényelmes, otthoni ruhában, nekiálltam a kamera előtt élő adásban át fóliázni egy bútort. A legelső adásban egy szekrényt újítottam fel, de véletlenül kitöröltem, még nagyon kezdő voltam. Utána egy újabb élőben megmutattam, hogy lehet a fóliát könnyen leszedni, majd másként fóliáztam át még egyszer... Nekem is bele kellett tanulnom az élőzés technikai részébe. Azóta már van egy https://otthonszepites.hu/ oldalunk, tele videókkal, ötletekkel, kérdések megválaszolásával, ahol mindenki tud tájékozódni, inspirálódni mások tapasztalataiból, és már számomra sem idegen ez a terület.

Ha valaki szeretné költséghatékonyan, gyorsan és saját kezűleg felújítani az otthonát, biztosan belefut az interneten Fóliás Juciba. Mi a sikered titka?

Szerintem az a nagyon egyszerű tény, hogy sosem játszottam meg magam, és mindig vállaltam, hogy milyen vagyok. Háziasan, egyszerűen, külsőségek nélkül engedek betekintést a fóliázás világába, és nem is egy stúdióban, hanem a saját otthonomban veszem fel a videókat is. A másik, hogy nagyon szeretek segíteni, tartani a kapcsolatot a vásárlókkal. Azt érzem, hogy a Facebook-csoportunkban is nagyon sok van, hiszen más cégnek nincs ekkora követőbázisa kizárólag fóliázás témában. A fóliázós csoporttal ráadásul mi úttörők voltunk, hiszen mi voltunk az elsők, akik csak ezzel a technikával ilyen mértékben foglalkoztak, és mára 120 000 tagunk van. Külön öröm számomra, hogy nagyon aktív a csoport, azok is visszajárnak, akik már megcsinálták a lakásukat, és szívesen megnézik mások alkotásait. Ez tényleg a béke szigete, egy kedves, összetartó csoport, akik szeretik a dicséretet és szeretnek is dicsérni. A férjemmel küldetésünk, hogy értéket adjunk, a gyerekeinknek is ezt a példát mutatjuk, és erről szól lényegében ez a vállalkozás és ez az online közösség is.

Miben más ez a szemlélet?

Sajnos a fogyasztói társadalomra tipikusan jellemző „dobd ki, cseréld le” gondolkodás már nem csak a tárgyakra, de az emberi kapcsolatokra is kezd igazzá válni, ami nagyon nem jó irány. Mi szeretnénk megmutatni, hogy nem kell csak azért kidobni valamit, mert már nem tetszik, hanem érdemes energiát fektetni bele, és saját kedvünk és ízlésünk szerint olyanná varázsolni, amire újra örömmel tudunk nézni. Mi értéket mentünk, ez a legnagyobb küldetésünk.   A 10 város, 10 iskola projektben iskolákat újítottunk fel, ahol nem csak megújult, szép környezetet kaptak a tanulók, hanem ezt a szemléletet is igyekeztünk nekik átadni, amit képviselünk. Az üzenetünk az volt számukra is, hogy attól még, hogy valami régi, még nem rossz, és nem kidobni kell a tárgyakat, hanem meglátni bennük az újabb lehetőséget.

Mit gondolsz, miért lettek ennyire divatosak a fóliák? Miért szeretik ennyire a vásárlók?

Nagyon sok lehetőség van benne, elképesztő, mennyi mindent át lehet varázsolni a fóliák segítségével! Ma már nem csak bútorokat tudunk megszépíteni, hanem járólapot, csempét, ajtókat, szinte bármit. Széles körű a felhasználása, és pont ezt szeretném a legújabb projektemmel is megmutatni: egy elég rossz állapotban levő panellakást újítunk fel teljesen a kis csapatommal, mindent átfóliázunk a termékekkel, amit csak lehet. Külön öröm, hogy a csapatom olyan vevőkből áll, akik bizalmat szavaztak nekünk, belevágtak, és nagyon ügyesen fóliáznak.

A tapasztalat azt mutatja, hogy sokan nem tudják, mit kezdhetnének az otthonukkal, hogyan tudnának élhetőbb, szebb vagy modernebb környezetet biztosítani maguknak. Vannak például, akik nem tudnak hosszú hónapokat várni a szakemberekre, és erre az időre szeretnének változtatni – többször olvastam a csoportban, hogy a felújítás olyan jól sikerült, hogy lemondanak a bontásról. Ezekkel a fóliákkal úgy újul meg az otthonuk, hogy közben sokat spórolnak. Azoknak is szuper, akik albérletben laknak, és nem szeretnének annyit költeni az ideiglenes otthonukra, vagy épp fordítva: költséghatékonyan lehet szebbé tenni a lakást, amit aztán így jobb áron ki tudnak adni a tulajdonosok.

Mi kell ahhoz, hogy valaki nekiálljon?

Hogy mennyire jól sikerültek az oktató videók, egy friss példa is mutatja: egy influenszer szerette volna tapasztalat nélkül felújítani a konyháját: a pulthoz, ami egyébként nem a legkönnyebb feladat, hiszen ott a mosogató, a gáztűzhely, küldtem neki oktatást, és remekül megcsinálta, a csempéhez viszont nem látott segítséget, ezért az nem lett sajnos tökéletes. Ha valaki megnézi a küldött anyagokat, szinte teljesen kizárt, hogy elrontsa a fóliázást. Több ezer elégedett vásárlónk van, rengeteg megszépült bútorral, otthonnal.

Említetted a férjed, aki szintén részt vesz a vállalkozásban. Mi a feladata, és hogy tudtok együtt dolgozni?

Jin és Jang vagyunk mi ketten, nagyon szeretünk együtt dolgozni. Az ő feladata a beszerzés, az árazás, én pedig az arca vagyok az egész történetnek. Én vagyok a kirakatban, de hogy így müködjön minden, ahhoz erre a háttérre, amit ő biztosít, óriási szükség van. Négy gyermek mellett vágtunk bele, és már hetedik éve szívügyünk az értékmentés.

Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? Milyen távlatok vannak a fóliázásban?

A terveinkről most még nem beszélhetek, de sok-sok projektünk van, nagyon izgalmas időszak előtt állunk. A panelforradalom most, ami az egyik legfontosabb számomra, ugyanis mióta 2018-ban egyedül felújítottam egy teljes lakást, nem készült ennyi informatív videó és kép, ami aztán másoknak inspirációt és tudást adhat. Folyamatosan bővül a termékpaletta, a most felújításra kerülő otthonokba már kerül öntapadós padló és falpanelek is, melyek újdonságnak számítanak. Ahogy időnk és energiák engedni, mindig kiválasztunk majd egy családot, akik új otthont kapnak, illetve szeretnénk a közösségünket is tovább bővíteni.

LM