állás kalauz

Tippek az álláshirdetés megfogalmazásához

Tippek az álláshirdetés megfogalmazásához

Kép forrása: pexels.com

Az álláshirdetések megfogalmazása nem könnyű feladat, különösen akkor nem, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy pontosan mi is lesz az új munkatárs feladata. Érdemes alaposan körüljárni a témát és választ találni minden kérdésre, hogy a lehető legvilágosabb, és leghatékonyabb hirdetés szülessen meg.

 

Aki állást hirdet, most ingyenesen megteheti azt a Lépés Magazin oldalon. A munka, job, állás keresőszavakra milliónyi találatot kapunk az interneten, fontos, hogy olyan helyen hirdessünk, ahol az állást keresők ránk is találnak. Erre pedig tökéletes a Lépés Magazin oldal, ahol színes, szórakoztató, hasznos, folyamatosan frissülő tartalom várja a látogatókat.

Mit ne írjunk a hirdetésre?

Aki írt már álláshirdetést, tudja, hogy mi az, aminek szükséges benne lennie ahhoz, hogy hatékony legyen. Ilyen az állás, munkakör neve, a munkavégzés helye, az, hogy mit kínál a cég és melyek az elvárások, illetve a jelentkezés pontos módja és határideje. Ezek az alapok. Azonban ezekbe is be-becsúszik olykor egy-egy felesleges dolog. Így most nézzük meg, hogy mi az, amit hagyjunk ki az álláshirdetésből.

Ilyen a szakzsargon és a belső rövidítések. Mielőtt feladnánk a hirdetést, ellenőrizzük, nézzük át, hogy nincsenek-e benne zavaros kifejezések, olyanok, melyek a vállalaton kívül talán nem is érthetők. Gyomláljuk ki ezeket alaposan, és ha szükséges, olvastassuk el a hirdetést el laikussal is, aki nem a vállalaton belül dolgozik. Próbáljunk a szélesebb kör számára fogalmazni, a leendő munkatárs majd a munkahelyen elsajátítja a belső nyelvezetet.

A vállalati kultúra

Sokan még ma sem ejtenek szót a vállalati kultúráról, pedig ez is fontos része kellene, hogy legyen az álláshirdetésnek. Ne csak arról beszéljünk, hogy mivel foglalkozik a vállalat, ezeket az információkat a jelentkezők a honlapról is megtudhatják. Ehelyett inkább koncentráljunk a vállalati kultúrára, a munkakörnyezetre és arra, hogy milyen a munkáltató. Ezeket az információkat ugyanis a jelentkezők nem találják meg az interneten, nem könnyen hozzáférhetők. Valójában pedig ez az, amire a jelöltek igazán kíváncsiak. 

LM