állás kalauz

Milyen hosszú legyen egy álláshirdetés?

Milyen hosszú legyen egy álláshirdetés?

Kép forrása: pixabay.com

Egy álláshirdetés hossza több mindentől is függ, elsősorban attól, hogy mi mindent szeretnénk közzétenni a hirdetésben. Vannak kötelező elemek és van, ahol viszonylag szabad kezet kap a hirdető.

 


Az álláshirdetés hosszánál az is mérvadó, hogy milyen felületen jelenik meg. Online, vagy nyomtatva, esetleg televízióban, szórólapon? Egyre inkább az online térbe költöznek az álláshirdetések is, ami nem véletlen, mert gyorsan, költséghatékonyan, sok emberhez el tud jutni egy álláshirdetés.

Gyors döntések

A felgyorsuló világunkban pedig akár a másodperc töredéke alatt döntünk, hogy rákattintunk-e valamire, vagy sem. Illetve ha megnyitunk valamit, akkor másodperceken belül eldöntjük, hogy olvassuk-e tovább. A túlzott információáradat következménye ez. Így az álláshirdetésekkel kapcsolatban az egyik jó tanács, hogy ne legyen túl hosszú.

De tartalmazzon minden szükséges elemet. Így a munkakör megnevezését, aztán pár mondatot a munkáról. Ezután következhet az, hogy mit kínál a cég, milyen fizetést, juttatásokat, aztán az, hogy mit is vár el a jelentkezőtől, milyen készségeket, tapasztalatot, képesítést. Fontos, hogy a vállalat hátteréről is legyen pár szó, még a nagyvállalatok esetében sem elvárható, hogy mindenki tudja, hogy milyen cégről van szó. A jelentkezés határideje, módja szintén fontos kérdések. Ebből is látszik, hogy nem igazán van könnyű helyzetben az, aki álláshirdetést ír. Mindezen feltételeknek ugyanis meg kell felelnie a hirdetésnek, és az sem árt, ha mindez érdekes, figyelemfelkeltő.

Fontosak a konkrétumok

A túl részletes álláshirdetésnek megvan az a hátránya, hogy nem olvassák el, így nem is jelentkeznek rá. A túl rövid hirdetésből pedig sokszor olyan lényeges információk maradnak ki, melyek egyébként fontosak lennének a jelentkezők számára. Így sok esetben kimarad a home office-lehetőség vagy az, hogy az adott munkakör betöltése akár hosszabb külföldi tartózkodással is jár. A rugalmas munkaidő is sok hirdetésben benne van, azonban ha ez nincs kifejtve, akkor gyakorlatilag nem sokat ér. Ugyanígy az olyan sablonok, mint a versenyképes fizetés is elhagyható. A munkavállalók vagy konkrét fizetési sávra kíváncsiak, vagy inkább semmire.

Az arany középutat érdemes megkeresni, tehát minden fontos információt közzétenni, hogy valóban csak azok jelentkezzenek az álláshirdetésre, akik releváns tapasztalattal és képességekkel rendelkeznek és számukra is megfelelnek a feltételek. Így mindkét fél időt és energiát spórolhat, ami jelentősen lerövidíthető a munkáltató számára a toborzási, kiválasztási folyamatot.

#állás #hirdetés