állás kalauz

Mi az a flexible work?

Mi az a flexible work?

Kép forrása: pixabay.com

Szó szerinti fordításban rugalmas munkát, rugalmas munkavégzést jelent. A jelentése pedig egész egyszerűen annyi, hogy a hagyományos munkanaptól, munkahéttől eltérő munkarendben vagy időbeosztásban dolgozik valaki. A flexible work, avagy a rugalmas munkavégzés első hallásra csupa előnnyel kecsegtet, azonban jócskán vannak hátrányai is. Attól függ, hogy az érem melyik oldalát nézzük. A munkavállalók személyes, családi okokból választhatják, kérhetik a rugalmas munkarendet. Ezen kívül a munkáltatók is kezdeményezhetik a rugalmas munkavégzést, ha a munka jellege úgy kívánja.

 

Mitől rugalmas?

Rugalmas többféle szempontból is lehet a munka. Egyrészt a munkaidőt nézve, másrészt a munka elvégzésének helyét tekintve is lehet rugalmas a munkáltató. Több tanulmány is kimutatta, hogy a flexible work számos előnnyel jár.

A lehetőség vonzó az álláskeresők számára, tehát ha ezt kínálja egy munkáltató, akkor valószínűleg több magasabban képzett, tapasztaltabb pályázó jelentkezik majd a meghirdetett állásra. A rugalmas munkavégzés egy plusz motivációt jelent akkor is, ha a munkavégzés helyét nézzük. Aki számára lehetővé teszik, hogy kevesebb időt töltsön a munkahelyén, általában motiváltabb, hatékonyabb és gyorsabb. A munkán kívüli kötelezettségeit is jobban kezeli, hisz saját időbeosztása szerint dolgozik. Ezáltal pedig elégedettebb lesz a munkahelyén, több lesz az energiája, a kreativitása is megnő és a stresszkezelő képessége is. Ráadásul a munkáltató számára további előny, hogy ha munkavállalóik számára lehetővé teszik az otthoni munkavégzést, azzal az irodai rezsiköltségek is csökkennek.

Tisztázni kell a dolgokat

A rugalmas munkavégzés csak akkor működik jól, ha a munkáltató és a munkavállaló tisztázza annak szabályait. A határidőket, elvárásokat és feladatokat mindenképp meg kell beszélni és világosan szabályozni kell a rugalmas munkavégzés kereteit. Heti egy nap home office? Akkor az legyen is egy nap, ne kettő, három, vagy tetszés szerinti. Az egyértelmű kommunikáció fontos mindkét részről, ez az egyik alap. Amikor felmerül a rugalmas munkavégzés lehetősége, munkavállalóként ne csak a saját érdekeinket nézzük, hanem a vállalat egészét.

Mit gondoljon át a munkáltató?

A rugalmas munkavégzés bevezetésekor a munkáltatónak érdemes átgondolni, hogy milyen kezdeti költségekkel számolhat, például ha a munkavállaló számára egy otthoni laptopot vagy nyomtatót, bármilyen berendezést, eszközt kell vásárolnia. Ha mindenki otthon dolgozik, nehezebb meetingeket tartani, megbeszéléseket ütemezni úgy, hogy mindenki részt tudjon venni rajta. Az ügyfelek igényeit kell mindig szem előtt tartani, de azt is vizsgáljuk meg munkáltatóként, hogy a munkavállaló távolléte milyen hatással van a csoportra, a szervezetre.

#álláskalauz