állás kalauz

Lényegre törő és izgalmas – ilyen a jó álláshirdetés

Lényegre törő és izgalmas – ilyen a jó álláshirdetés

Kép forrása: pixabay.com

A cégek számára sok lehetőség adódik az interneten, hogy ingyenes álláshirdetést tegyen közzé. A munka, állás világa nagyon széleskörű, egyre többen kínálnak állást, sok ágazatban nagy a hiány, fontos, hogy egy cég könnyen elérje az álláskeresőket, és az is, hogy aki munkát, állást keres, olyan hirdetéssel találkozzon, ami felkelti az érdeklődését.

 

A munkaajánlatok széles kínálatából érdemes tehát valamiképp kitűnni, nem csak a munkahely nyújtotta előnyökkel, hanem már az állás hirdetés feladásakor is. Mivel tűnhet tehát ki egy munkáltató?

Fókuszban a jelölt

Az álláshirdetést úgy kell megfogalmazni, hogy az végig az ideális jelöltet tartsa szem előtt. Úgy kell megfogalmazni és olyan helyen kell közzétenni, hogy azt a lehető legkönnyebben elérjék a lehetséges jelöltek. A jó hirdetés kulcsa, hogy felkelti a figyelmet, gondoljuk át, fektessünk energiát az álláshirdetés megírásába, minél alaposabb ez a felkészülés, annál vonzóbb lesz a jelentkezők számára. Vegyük figyelembe, hogy a jelentkezők milyen feltételeket, szűrőket, milyen keresőszavakat használnak az álláskeresés során, és ezeket a szavakat, kifejezéseket alkalmazzuk a hirdetésben. Így könnyebben megtalálnak bennünket a jelentkezők.

Szerepeltessük ezeket a kulcsszavakat a munkakör leírásában, azonban ne vigyük túlzásba ezek használatát. Az álláshirdetés legyen rövid, világos és lényegre törő. Legyen tagolt, szellős, gondoljunk arra, hogy a munkát keresők többsége mobiltelefonon vagy tableten nézi majd meg elsőként a hirdetést, alakítsuk ki ennek megfelelően. Használjunk rövid bekezdéseket, egyszerű, rövid mondatokat és pontokban soroljuk fel az elvárásokat, illetve hogy mit kínálunk a leendő munkavállalóknak. Ezt sokkal könnyebb elolvasni, mint egy-egy hosszú bekezdést és a lényeg is sokkal jobban látszik, megjegyezhető.

A figyelemfelhívásnak egyéb eszközei is vannak, ilyen például ha különleges színeket, grafikai vagy tipográfiai megoldásokat használunk, hogy felhívjuk a potenciális jelöltek figyelmét a hirdetésünkre. Ilyenkor nagyon figyeljünk arra, hogy ezek a látvány-megoldások alkalmazkodjanak a céghez, a munkakörhöz, ne lépjük át a határokat.

Kötelező elemek

Ne feledkezzünk meg a kötelező elemekről sem, például arról, hogy mutassuk be, milyen pozícióra keresünk munkatársat. Milyen tapasztalatot, készségeket, képesítést várunk el. Illetve hogy milyen módon és meddig lehet jelentkezni az adott állásra? Ha pedig mindezt röviden, világosan tesszük, feldobva vizuális elemekkel, biztosan ránk találnak majd a jelöltek.

(LM)