állás kalauz

Hogyan hirdessünk állásajánlatot, hogy több jelentkezőt érjünk el?

Hogyan hirdessünk állásajánlatot, hogy több jelentkezőt érjünk el?

Kép forrása: pixabay.com

Ahhoz, hogy a legjobb jelölteket elérjük, jó stratégiára van szükség az állásajánlatok közzétételekor. Az egyértelmű, korrekt, a jelöltnek és a csatornának egyaránt megfelelő megjelenés kulcsfontosságú a tehetségek vonzásához.

 

A tökéletes munkavállaló kiválasztása bonyolult feladat, de lehetetlenné válhat, ha nem tudjuk, milyen forrásokon keresztül tegyük közzé az állásajánlatot, hogy minél több jelöltet elérjünk. Minél többen tudják, hogy felvételi eljárás folyik, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy megtaláljuk azt a személyt, aki megfelel a pozícióhoz szükséges összes tulajdonságnak.

Az állásajánlat gondozásának fontossága

Egy hagyományos állásajánlat csak a kívánt profilba illő személyek 20%-át éri el, ami drasztikusan csökkenti a megfelelő jelölt megtalálásának esélyét. A tehetségek elvesztése annak köszönhető, hogy a klasszikus álláshirdetési struktúrát követő toborzási folyamatokban nem fordítanak kellő gondosságot.

Ezért a legfontosabb információk kihagyása, a vállalat személyiségéhez nem illeszkedő standard formulák alkalmazása, vagy annak nem részletes leírása, hogy mit várnak el a pályázóktól, lehetetlenné teszik az állásajánlat végső céljának elérését: a tehetségek bevonzását.

Hol kell elhelyezni az álláshirdetést?

Az álláshirdetés sikerének egy része attól függ, hogy milyen csatornán tesszük közzé magát az állásajánlatot. Ma már számos módja van az álláshirdetés feladásának, ami azt jelenti, hogy teljes mértékben tisztában kell lennünk az egyes lehetőségekkel.

Facebook: Ez a közösségi hálózat egy olyan platform, ahol a férfiak és a nők szinte egyenlő arányban vannak jelen, és ahol a legtöbb felhasználó 25 és 30 év közötti. Ha a meghirdetni kívánt álláshoz erős illeszkedés és azonosulás szükséges, akkor a Facebook a megfelelő médium.

Instagram: Ha fiatalabb jelölteket keresünk, az Instagram a legjobb platform e szegmens elérésére. A címkék és a fizetett hirdetések rendszere megkönnyíti a toborzó feladatát, akinek ebben az esetben figyelembe kell vennie a vizuális tényező fontosságát, hogy vonzó tartalmat hozzon létre az ezredfordulósok számára.

Linkedin: A szenior profilok megtalálása érdekében ez az a közösségi hálózat, ahol a középkorú, hosszú szakmai karrierrel rendelkező jelölteket kell keresni. Figyelembe kell vennünk a Linkedin vállalati jellegét, hogy olyan professzionális hangnemet tartsunk fenn, amely vonzó az oldalra koncentrálódó tehetséges közösség számára. Mivel ez egy szakemberekre összpontosító közösségi hálózat, ez a weboldal különböző eszközökkel rendelkezik, amelyek nagy hasznára válnak a toborzónak a személyzet kiválasztásának megkönnyítése érdekében.

Az ajánlat közzététele állásportálokon

Tekintettel az ilyen típusú platformot használó felhasználók nagy számára, célszerű előzetesen megvizsgálni a konkurencia hirdetéseit az általunk felkínált álláshoz hasonló pozíciók tekintetében. Innentől kezdve egy vonzó és megközelíthető formulát kell keresnünk, hogy a felhasználókat a hirdetésünkre vonzzuk.

(LM)