Hírek

„Magyarország legjobb csomagolása” díját az Adient Mór2-es gyára nyerte 2021-ben

„Magyarország legjobb csomagolása” díját az Adient Mór2-es gyára nyerte 2021-ben

Kép forrása: ADIENT Hungary Kft.

100%-ban újrahasznosítható, költséghatékony az „Összecsukható tengerentúli csomagolás” fantázianevű innováció

Az autóipari beszállítóként működő, móri székhelyű 800 fős ADIENT Hungary Kft. Mór2-es gyára nyerte az idén a HUNGAROPACK csomagolási versenyt. Az elismerés egyben továbbjutást is jelent a világverseny WPO (World Packaging Organisation) nemzetközi fordulójába, ahol hazánkat képviselik.

 

Nyertes projektjük lényege egy olyan, korábban még sehol nem alkalmazott forradalmi raklap[1]megoldás, amely összepárosított műanyag talpakból és hullámpapír lemezből áll. A csomagolás nagy előnye, hogy 100%-ban újrahasznosítható, így rendkívül környezetbarát. „A fa és papír árának emelkedése miatt fontosnak tartottuk, hogy kifejlesszünk egy olyan új dobozt, ami amellett, hogy költséghatékony, megfelel a műszaki elvárásoknak.” – tudtuk meg Tóth Zoltántól, aki a projekt irányításáért felelt.

Napjainkban a pandémia és az alapanyaghiányok a csomagolóipart is nagymértékben befolyásolják. Az ADIENT világvezető autóülés-gyártó vállalatként kiemelten érintett a témában. Magyarországi Mór2- es gyáregységükben a hegesztési, festői és összeszerelési munkálatok során előállított termékeket nagy mennyiségben szállítják fa raklapból és papírból álló dobozokban a tengerentúlra. A díjazott csapat tagjainak összetétele vegyes: göngyöleg koordinátorok, termelésben dolgozó munkatársak, CI szakemberek és a csomagolóanyag beszállító partner munkatársai közül kerültek ki. Az új raklap-megoldás számos pozitív tulajdonsága mellett nagyon fontos tényező, hogy a doboz rendkívül költséghatékony az elődjéhez képest, tehát nagymértékű megtakarítást is eredményez a vállalat számára.

Adientről:

Az amerikai tulajdonú Adient a világ egyik legmeghatározóbb autóülés gyártó vállalata, Magyarországon, Móron, Mezőlakon, valamint Kecskeméten több mint 3700 dolgozót foglalkoztat. Az Adient a Johnson Controls Automotive Seating vállalat szétválásával jött létre. Az autóipar egyik innovatív szereplőjeként az a célja, hogy vezető helyet töltsön be az autóülés gyártásban egyedülálló globális hálózatán és termék skáláján keresztül. A vállalat évente több mint 25 millió autóülést állít elő, így világszerte minden harmadik járműhöz az Adient gyárt üléseket. Termékeik olyan vezető európai autógyárak számára készülnek, mint a BMV, a Daimler, a Ford, a Tesla, a Seat, a Toyota vagy a Volkswagen.

(LM)