Család

Dr. Barát, a kedves fogorvos figurája segít csökkenteni a halogatást

Dr. Barát, a kedves fogorvos figurája segít csökkenteni a halogatást

Kép forrása: Dr. Barát

A fogorvosi látogatás halogatása bűntudathoz, a bűntudat pedig további halogatáshoz, a fogászati problémák súlyosbodásához és akár fogvesztéshez vezethet. Ezen szeretne segíteni a vajszívű Dr. Barát, aki chatbot képében jelenik meg.

 

Mindenki tudja, hogy a fogorvosi kezelések elodázása kellemetlen következményekkel járhat, mint a panaszok súlyosbodása, fájdalom és akár a fog elvesztése, nem beszélve a problémával együtt növekvő költségekről. Ennek ellenére mégis sokan halogatják a fogorvoshoz járást.

A halogatás a stresszen keresztül kapcsolódik a betegséghez*. A fogorvosi kezelések elhalasztása miatt érzett bűntudat és az általa okozott szégyenérzet gyakran olyan stresszt okoz, ami miatt még nehezebben szánja rá magát az ember, hogy elmenjen fogorvoshoz, ami további halogatáshoz és egészségügyi következményekhez vezethet.

„Ilyenkor sokan azt érzik, hogy már túl sok idő telt el, esetleg súlyosbodott a probléma és nem akarnak szembesülni vele. Az is gyakori, hogy valaki szégyelli a fogai állapotát a fogorvos előtt, ami szintén hozzájárul a halogatáshoz. Ezt az ördögi kört szeretnénk megszakítani Dr. Barát, a csupaszív fogorvos figurájának segítségével” - árulta el Aranyi Rita, a MindentMent rendelők igazgatója.

Bemutatkozik Dr. Barát, a csupaszív, empatikus fogorvos

Dr. Barát egy chatbot, mely a MindentMent Fogászat honlapján érhető el. A chatbot, azaz Dr. Barát pár kedves szó után megkérdi a felhasználó keresztnevét, hogy mióta halogatja a fogorvosi látogatást, majd néhány barátságos mondat kíséretében megbocsát és bátorít a fogorvos meglátogatására.

"A kedves fogorvos alakja az empátiát testesíti meg. Az empátia a fogorvos és betegek közötti kommunikáció nélkülözhetetlen része. Segít bizalmat építeni a fogorvos és a páciens között, ezáltal hozzájárulhat a szorongás csökkentéséhez, de akár a kezelési terv jobb betartásához is" – magyarázza a MindentMent rendelők igazgatója.

A chatbot bevezetésének első tapasztalatai nagyon kedvezők. A páciensek szeretik a kedves fogorvost. Már több mint 1000 alkalommal használták a chatbotot, közülük többen sikeresen küzdötték le halogatást, és már túl is vannak a fogorvosi kezelésen.

 

LM