Programok

Tavaszi programok – irány a természet!

Kép forrása: pixabay.com

A tavasz az év egyik legcsodálatosabb időszaka. A téli pihenés után újraéled a természet, az élettel pedig együtt jönnek a színek, illatok, élmények. A téli pihenés, a téli álom után mi magunk is frissebbek leszünk, és bár létezik ugyan tavaszi fáradság, ezen hamar túl tudunk lendülni.

Feltölt és boldoggá tesz

A tavasz remek alkalom arra, hogy a természetben töltődjünk fel. Hazánk gyönyörű tájait egy élet is kevés felfedezni, keressünk olyan helyeket, ahol még nem jártunk és a szabadidőnket ne a négy fal között töltsük, hanem kint, a szabadban. Az aktív pihenés, a kirándulás, túrázás igencsak megnöveli energiaszintünket, közrejátszik a boldogsághormonok termeléséhez. Minél többet vagyunk a szabadban, annál jobban vágyunk rá.

Ne gondoljunk hatalmas túrákra, különösen akkor, ha nem túráztunk korábban, de igyekezzünk minél több időt a szabadban tölteni. Akár egyedül, akár családdal, gyerekekkel, barátokkal vágunk neki a természetnek, gondolkodjunk előre. Tervezzük meg pontosan, hogy hova is megyünk, mit fogunk reggelizni, ebédelni, vacsorázni. Hol állunk meg pihenni. Legyen nálunk elég folyadék, ha olyan helyre kirándulunk, ahol még nem jártunk, akkor alaposan készüljünk fel. Töltsünk le például egy alkalmazást, ami segít a tájékozódásban. Ne becsüljük túl képességeinket, főleg ha télen szünetet tartottunk a mozgásban is. Inkább az élvezetre helyezzük a hangsúlyt, ne a teljesítményre.

Állatkerti élmények

Bár az állatkertek az év minden napján nyitva tartanak, a tavasz mégis különleges élményeket kínál. Ilyenkor ugyanis sok kis utód születik, ezeket ne csak a hírekben nézzük meg, hanem személyesen is. Az állatkerti látogatás remek családi program, érdemes olyan időszakot választani, amikor nincsenek sokan és tényleg rászánni az egész napot arra, hogy körbejárjuk az állatkertet, vadasparkot. A szabadban lenni mindenképp élmény és kaland.

Az állatkertek mellett számos más szabadtéri program is vár mindenkit tavasszal, legyen szó akár vízi kalandokról, csónakázásról vagy épp kalandpályákról. Az újévi fogadalmak ilyenkorra általában már elkopnak, érdemes leporolni ezeket és most elkezdeni a mozgást, a rendszeres sportolást. Mennyivel jobb a madárcsicsergős zöld természetben, a tavaszi napsütésben, mint a januári ködben. A mozgás, a sport, a szabadtéri tevékenységek mind hozzájárulnak testünk és lelkünk egészségéhez. Erre pedig a tavasz kiváló lehetőségeket kínál, éljünk ezekkel, használjuk ki, hogy kint lehetünk. Persze vegyük figyelembe az évszak szeszélyességét is, figyeljük az időjárás-előrejelzéseket és legyen nálunk esernyő, esőkabát.