érdekességek

Olvas még valaki szórólapot?

Olvas még valaki szórólapot?

Kép forrása: pixabay.com

Egyre népszerűbb az internet marketing, a közösségi média világában pedig egyre nagyobb a kérdőjel, hogy vajon megéri-e nyomtatott szórólapot készíttetni. Olvassa-e még valaki? A hagyományos módszerek egyre inkább háttérbe szorulnak, bárhová nézünk, mindenhol az internetes reklámokat láthatjuk. Mindenhol arról beszélnek, hogy a közösségi média reklámok milyen sok emberhez eljutnak, mennyire hatékonyak. Azonban nem árt tudatosítani, hogy nem ez az egyetlen marketingmódszer. A nyomtatott reklám él és virul, köszöni szépen.

 

Az új eltörli a régit?

Sokan gondolták úgy az internetes reklámok megjelenésekor, hogy búcsút inthetünk a nyomtatott reklámoknak, szórólapoknak. Hajlamos az ember azt feltételezni, hogy az új eltörli a régit, ez azonban a legtöbbször nem igaz. Gondoljunk csak arra, hogy sokan a televízió megjelenésekor azt hitték, hogy a rádió örökre eltűnik, aztán mégsem lett így.

Ugyanígy van ez a nyomtatott reklámoknál is, melyeknek azért jócskán vannak hátrányai az online-hoz képest. Az egyik az, hogy drágábbak, hisz online olcsón tudunk sok emberhez eljutni. A másik, hogy online sokkal jobban tudjuk célozni az embereket. Míg egy szórólapnál nem tudhatjuk, hogy kinek a kezébe kerül, a célközönségébe-e vagy sem. Nyilván egy lokális reklám esetében sokkal hatékonyabb lehet a szórólapozás, hisz nagy valószínűséggel azok kezébe kerül, akiknek a terméket, szolgáltatást szánjuk.

A nyomtatott szórólap előnyei

A szórólapoknak megvan az az előnye, hogy fizikailag kézzel fogható, hogy nem görget el az ember, nem veszíti el a hirdetést, hisz ott van, a kezében, el tudja tenni. A másik előny a bizalom, hisz az online világban sok furcsasággal találkozik az ember, ha viszont egy papír alapú lapot vesz a kezébe, netán egy újságban lát egy nyomtatott hirdetést, az mindig professzionalizmusra utal. További előnye a szórólapnak, hogy ezt az idősebbek is olvassák. Tehát ha olyan terméket, vagy szolgáltatást szeretnénk reklámozni, aminek célközönsége az idősebb korosztály, akkor érdemes szórólapot gyártani.

A nyomtatott szórólap esetében sok dologra oda kell figyelni, az egyik az, hogy nem módosítható, mint egy online megjelenés. Alaposan meg kell tehát tervezni, minden szónak, minden mondatnak, minden fotónak, grafikának, színnek nagy jelentősége van. Ha szeretnénk felkelteni a figyelmet, ha nem szeretnénk, ha a szórólap a kukában kötne ki, akkor bizony érdemes rászánni az időt és a pénzt is arra, hogy tökéletes munkát alkossunk. Az internetes marketing világa dinamikusan fejlődik, azonban a nyomtatott szórólapokat is sokan kézbe veszik, elolvassák és a sok görgetés után egy ilyen, kézzel fogható papír a legtöbb esetben maradandóbb nyomot hagy az emberben.

(LM)