
Kép forrása: pixabay.com
Tízéves jubileumát ünnepli idén Magyarország legnagyobb esküvői rendezvénye, az Őszi Esküvő Kiállítás, amelyet november 8–9. között rendeznek meg a Hungexpo területén. Izgalmas, dinamikus és sok meglepetést hozó elmúlt tíz év van mögöttünk, és lehet mondani, hogy ezalatt az idő alatt gyökeresen átalakultak a házasulandók szokásai is: a Pinterest után most a TikTok és Instagram trendek formálják az esküvői elképzeléseket – a menyasszonyok ma már digitális moodboardokban álmodják meg a Nagy Napot.
„Ma már nem a nagymamák receptesfüzete és a színes esküvői magazinok számítanak a legfőbb inspirációforrásnak, hanem a TikTok-for-you-feed. Egészen más világ ez, mint 10 éve, de azért azt gondolom, hogy a személyes találkozás értéke mit sem változott” – mondja Dégi Attila, az esemény alapítója és főszervezője, aki korábban 12 évig az ország egyik legismertebb esküvőfotósaként dolgozott, innen a széleskörű tudás és kapcsolatrendszer, amelyre alapozva álmodta meg az első esküvőkiállítást.
Attiláék 2015-ben londoni mintát kezdtek el követni azzal, hogy a korábbi szokással szembe menve nem januárban, hanem még ősszel, novemberben gyűjtötték össze az esküvői piac szolgáltatóit.
„Szokás azt képzelni, hogy a lánykérések zöme karácsonykor történik, pedig ez nem így van” – árulja el Attila. – „A lánykérésekhez a romantikus nyári hangulat a legfőbb motiváció, így májustól szeptemberig történnek meg ezek a nagy pillanatok, így a menyasszonyok nagy része ősszel kezd el lázasan tervezgetni, ezért került végül ideális helyre az őszi esküvőkiállítás.”
Az első novemberi esemény tíz évvel ezelőtt pedig minden várakozást felülmúlóan jól sikerült. Rövid idő alatt 175 kiállítót sikerült meggyőzni arról, hogy csatlakozzanak, és 3500 feletti látogató érkezett a kiállításra.
„Számtalan szép pillanat volt, de talán legjobban az első nyitás előtti pillanatokat szeretem felidézni” – mosolyog Attila. – „Kinéztünk a falak mögül kezdés előtt és láttuk, hogy többszáz ember vár a bejutásra. Hihetetlen élmény és visszaigazolás volt ez akkor és azóta is nekünk.”
Online-offline viadal: kell a kézzelfogható inspiráció
A rendezvény célja ma is az, hogy az online világban felnövő menyasszonyok és vőlegények ne csak képeken, hanem élőben is megtapasztalják, milyen lesz az esküvőjük – valódi anyagokat, ízeket, embereket, hangulatokat ismerjenek meg, és ne csak képek, videók alapján döntsenek. Idén is több mint 200 kiállító, köztük több tucatnyi gyűrűszalon, többszáz menyasszonyi ruha, dekorációs installáció, tortakóstoló és workshop segíti a párokat a döntésben.
„Egy esküvőt nem lehet online megszervezni. Egy élményt nem lehet letölteni. A személyes találkozás a kulcs – a szolgáltatóval való ‘kémia’ legalább olyan fontos, mint a referenciafotók” – hangsúlyozza Dégi Attila, aki úgy számolja, hogy a rendezvény az eddigi idő alatt több mint 30 ezer házasulni készülő párnak segített megtalálni álmai helyszínét, ruháját, fotósát vagy épp tortáját.
Persze tisztában kell lenni azzal, hogy 2025-ben mások az elvárások és a lehetőségek is. A mostani generáció már rövidebb, intimebb, személyre szabottabb esküvőket szeretne. Egyre többen választanak úgynevezett „dobozos esküvő” csomagokat, visszafogott létszámot, közvetlen hangulatot – és mindezt tudatos költségtervezés mellett.
A kiállítás ennek megfelelően nemcsak szolgáltatókat mutat be, hanem tudást is ad: előadások, mini workshopok, interaktív zónák és élményalapú edukáció segíti a látogatókat, hogy közelebb kerüljenek ahhoz, hogy tökéletesre formálhassák életük nagy napját. Október 31-ig elővételben még kedvezőbb áron lehet jegyet váltani a jubileumi eseményre.
LM





