Technika

A webshop készítés lépései - Itt egy hasznos lista!

A webshop készítés lépései - Itt egy hasznos lista!

Kép forrása: pexels.com

Nem meglepő, hogy egyre többen gondolkodnak webshop készítésben, hiszen az online boltnak számos előnye van. Például nem kell fizikai üzletet fenntartani, jó néhány folyamat automatizálható, és az év minden napján nyitva lehet. A cikkben alaposan utánajárunk a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalóknak.

 

Az indítás előtt érdemes átgondolni, hogy milyen feladatokkal jár. Például ki kell választani a szimpatikus termékkört, és meg kell határozni a hozzá tartozó célpiacot is. A tervezést követően kerülhet sor az online bolt létrehozására.

Webshop készítés - alapismeretek

Következő lépésként keresni kell egy erre szakosodott céget, amely elkészíti a megálmodott webáruházat. A munka megkezdése előtt alaposan át kell beszélni például a rendszer működését, az arculatot, az adminisztrációs felület felépítését, valamint a bankkártyaelfogadó-helyekkel és a számlázóval való összekötést.

Azzal érdemes tisztában lenni, hogy ezek a cégek nem a saját maguk által fejlesztett webshopot árulják, hanem Open Source webáruház motort. Ide sorolható például a WooCommerce, a PrestaShop és a Magento, amelyek egyébként ingyenesen elérhetőek. Szóval nem a nulláról kezdik a folyamatot, ha nem így lenne, akkor nagyon hosszú ideig tartana, és csak kevesen fizetnék ki ezt a munkát.

A készítésre szakosodott cégek feladata a webáruház motor adott piac sajátosságaihoz történő igazítása, a magyarul nem elérhető részek lefordítása, és a kereskedő számára szükséges modulok beintergrálása. Továbbá a külső megjelenés igényeknek megfelelő átalakítása, valamint később a frissítések elvégzése. A Viltor weboldalán egy helyen összeszedték, hogy mik a legfontosabb teendők webshop készítésnél.

Fontos a folyamatos fejlesztés

A kereskedő tulajdonába kerül a megvásárolt webáruház, egészen pontosan annak a programkódja. Ennek köszönhetően, ha nem elégedett a fejlesztővel, akkor átviheti a kódot másik szakemberhez. Azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy nem szeretnek mások által írt kódokkal bíbelődni a fejlesztők, főleg akkor nem, ha az nincs jól dokumentálva.

Valójában a kereskedő számára nem a forráskód az igazi érték, hanem az információk, például a vevőket, rendeléseket, termékeket tartalmazó adatbázisok. Érdemes kérni a rendszer folyamatos fejlesztését, hiszen lépést kell tartani az e-kereskedelem újdonságaival.

Webáruház készítés és üzemeltetés költségei

Nemcsak az induláskor, hanem folyamatosan jelentkeznek költségek az üzemeltetés során. A rendszer elkészítésének ára elérheti akár a több százezer forintot. Továbbá a webshop üzemeltetéséhez szükség van egy szerverre. Ez lehet saját tulajdonú, de költséghatékonyabb megoldást jelent egy virtuális dedikált szerver bérlése. Az utóbbi megoldás több ezer forintba kerül havonta. Mindemellett olyan kiadások is felmerülnek mint például  a domain éves díja, valamint a fogyasztóvédelmi dokumentumok, a számlázó és a készletkezelő költsége. Továbbá a marketingre fordított összeggel és a pénzügyi szolgáltatók jutalékával is számolni kell.

Végül pedig arra is érdemes kitérni, hogy a készítés mellett van másik opció is, a bérlés. Ebben az esetben egy kész megoldást lehet bérelni, amely tartalmaz minden olyan szolgáltatást, amelyre szükség lehet. Ezek a funkciók a online boltok többségének elegendőek a folyamatos működéshez. Amennyiben olyan speciális funkcióra van szüksége a kereskedőnek, amellyel nem éri meg a bérléssel foglalkozó cégnek bővíteni a rendszerét, a webshop készítés elkerülhetetlen.

 

Lm