Hírek

A „Holnap fénye” - dal az emlékezésről, bajtársiasságról és a reményről

A „Holnap fénye” - dal az emlékezésről, bajtársiasságról és a reményről

Kép forrása: Anita Sárréti

Megható, felemelő hangulatban mutatták be a „Holnap fénye” című zeneművet, amely a Don-kanyar hőseinek és áldozatainak állít emléket. A dal nem csupán a történelem egyik legsötétebb fejezetét idézi meg, hanem a bajtársiasság, a kitartás és a belső emberi fény örök erejét is megszólaltatja.

 

A zenét Szolnoki Péter komponálta, a dalszöveget Rózsahegyi Barnabás írta. A mű megszólaltatásában a magyar zenei és színházi élet kiemelkedő alakjai működtek közre: Mészáros Tamás, Miller Zoltán, Sasvári Sándor, Szolnoki Péter és Varga Miklós.

A „Holnap fénye” egyszerre szól az emlékezés fájdalmáról és az emberi összetartozás csodájáról. Zenéje emelkedett, mégis bensőséges; szövege arra emlékeztet, hogy a legnagyobb sötétségben is létezik egy belső fény, amely továbbvezet - a hit, a szeretet és az emberi méltóság fénye.

A dal üzenete egyszerű, mégis mély

„Könnyen el tudod felejteni a komor napokat, ha észre tudod venni a másik oldalról ragyogó napfényt.”

A mű szimbolikusan hidat épít múlt és jelen között. A Don-kanyar tragédiája ma már nemcsak történelmi esemény, hanem egy nemzet lelki sebe és tanulsága is - arról, hogy a szenvedésen keresztül is megszülethet a remény.

A „Holnap fénye” dal és videoklip már elérhető digitális formában is, és várhatóan élő koncerten is felcsendül majd.

A Don-kanyar üzenete ma is él: az emlékezés, az összefogás és az emberi méltóság fontosságáról szól. Szinte nincs magyar család, amelyet ne érintett volna közvetve vagy közvetlenül a tragédia. Ez a dal most nekik szól - azoknak, akik ott maradtak, és azoknak is, akik itthon várták őket. Mert az emlékezés nemcsak a múlt tisztelete, hanem a jövő iránti felelősség is.

A holnap fénye mi magunk vagyunk

A „Holnap fénye” című alkotás arra hív, hogy a múlt sebei között is keressük a fényt - önmagunkban és egymásban. Mert amíg van, aki emlékezik, addig a remény is él.

 

LM