állás kalauz

Toborzási módszerek

Toborzási módszerek

Kép forrása: pexels.com

A toborzási módszerek azok a módszerek, amelyeket egy szervezet az új alkalmazottak felkutatására választ. Ha megérjük, hogy mit jelentenek ezek a különböző módszerek, akkor nagyobb eséllyel tudunk megfelelő jelölteket vonzani, olyanokat is, akikhez egyébként nem jutottunk volna el. Különböző módszerek vannak, melyek a különböző szituációkban más és más hatékonysággal rendelkeznek.

 

Ha például olyan munkakörbe keresünk valakit, ami rugalmas munkavégzést kínál, de nagyon speciális készségeket igényel, akkor az online módszer lehet segítségünkre ebben. Így szélesebb körben, további földrajzi helyekről is elérhetjük a jelentkezőket. Ez a fajta széles körű keresés segíthet olyan kritériumok kialakításában, amelyek szűkítik a jelentkezők körét, de növelik a minőségi jelöltek számát. Ez mindenkinek célja.

Az álláshirdetések online világában érdemes arra is figyelni, hogy aki épp állást keres, nem csak a kifejezetten álláshirdető portálokon fogja tölteni az idejét. Az álláskeresés időszakában ugyanúgy fog híreket olvasni, érdekes tartalmat böngészni, szórakozni. A Lépés Magazin pontosan ezt kínálja, érdekes tartalmat, szórakozást, híreket. Ráadásul itt ingyen fel lehet adni a hirdetést, így aki állást hirdet, érdemes itt is közzétennie, hisz a jelentkezők itt is rátalálhatnak.

A toborzási folyamat

A toborzás többféle lehet, alapvetően megkülönböztethető egymástól a belső és a külső toborzás. Ha a szerep egy olyan szerepkör, ami speciális készségekkel rendelkező személyt igényel, érdemes megfontolni a hálózaton kívüli hirdetést. A belső és a külső toborzás esetben egyik sem jobb, mint a másik, nincs ilyen típusú reláció közöttük. Az új pozíciók toborzásának legjobb módja attól függ, hogy milyen pozíciót szeretnénk betölteni.

A belső toborzás azt jelenti, hogy a vállalaton belül keresünk jelölteket egy adott pozícióra. Ez jelentheti egy jelölt felvételét a már meglévő csapatból, vagy a szervezeten belül máshonnan. A belső toborzás gyakran gyorsabb és egyszerűbb, de nem hoz új ötleteket vagy készségeket a szervezete.

Szemben a külső toborzással, ami azt jelenti, hogy a vállalaton kívülről érkeznek a jelöltek. Ez többe kerülhet ugyan és több időt is vehet igénybe, de a legjobb módja annak, hogy új tehetségek érkezzenek a vállalathoz.

Lépés Magazin