állás kalauz

6 lépés egy ellenállhatatlan állásajánlat elkészítéséhez

6 lépés egy ellenállhatatlan állásajánlat elkészítéséhez

Kép forrása: pixabay.com

A jó és jól átgondolt állásajánlat fontos, nemcsak a munkáltatói márkaépítés, hanem a vállalat szempontjából is. Úgy kell gondolni az álláshirdetésre, mint egy nyitott ablakra a vállalathoz, amellyel első benyomást keltünk a potenciális jelöltekben, és amellyel egy konkrét célt követünk (a legjobb jelölt megtalálása). Mint bármely termék vagy szolgáltatás eladásakor, a legjobb tehetségek bevonzásához jó ajánlatot kell kidolgoznunk. Nézzük a jó állásajánlat 6 kulcspontját.

 

  1. Az ajánlat címe

A cím az első benyomás, amelyet a leendő pályázó az ajánlatból magával visz, és ez a leglátványosabb része. A jó címnek világosnak és tömörnek kell lennie. Az ideális hirdetésnek egyértelműen tartalmaznia kell a kínált állást, és könnyen megtalálhatónak kell lennie bármely keresőmotorban. Ne feledjük, hogy legyünk őszinték, és kerüljük a túlzásokat.

  1. Motiváció

Egy jó reklámnak motiválnia és inspirálnia kell azt, aki olvassa, hogy a vállalatnál akarjon dolgozni. Annak érdekében, hogy motiváljuk a megcélzott tehetségeket, olyan hirdetést kell tervezni, amely egy az egyben megszólítja őket, és világosan kifejezi a jelölt számára a vállalati kultúrát. Ne felejtsünk el beszélni a vállalat sikereiről, valamint egy kis cégtörténetről. Egy ideális, motiváló reklámnak olyan képeket vagy videókat kell tartalmaznia a vállalatról, amelyek a csapat mindennapi életét mutatják be.

  1. Az ideális jelölt profilja

Egy jó álláshirdetésnek a lehető legjobban le kell írnia, hogy milyen típusú jelöltre van szüksége a vállalatnak. Milyen hozzáállást keresnek, milyen képesítés vagy tapasztalat szükséges a betöltendő pozícióhoz, hol lesz az állás helye, szükség lesz-e utazásra… Mindezt a hirdetésben meg kell határozni.

A hirdetést olvasó személynek képesnek kell lennie arra, hogy saját magát lássa benne, és el tudja képzelni, ahogyan dolgozik. Adjuk meg konkrétan az elvégzendő feladatokat, milyen felelősségi körökkel rendelkeznek majd, kinek fognak jelenteni stb. Ne feledkezzünk meg a célkitűzésekről sem (ügyfélportfólió növelése, online értékesítés növelése stb.).

  1. Kérjük fel őket, hogy küldjék el önéletrajzukat

Amint a fentieket részletesen kifejtettük, itt az ideje, hogy megnyissuk a vállalat ajtaját egy interjúra. Tegyünk egy kapcsolattartó e-mail címet az ajánlatba, és naponta ellenőrizze, hogy érkeznek-e új e-mailek a jelöltektől. Ne feledjük, hogy a betöltendő pozíciótól függően proaktívnak kell lennünk a potenciális jelöltek felkutatásában.

  1. További információk hozzáadása

Ha úgy gondoljuk, hogy valami kimaradt, akkor az ajánlatba beilleszthetünk egy további részt is, amely a fontosnak tartott információkat tartalmazza. Minél több információ áll rendelkezésre, annál könnyebb lesz a jelöltnek beleélnie magát a vállalatba.

  1. Az vállalat adatai

Amellett, hogy meghívjuk őt, hogy vegye fel velünk kapcsolatot egy interjúra, adjuk meg a vállalat weboldalát és a közösségi hálózatokat. Ez egy olyan dolog, amely bizalmat és márkaimázst épít, és tovább segít a munkavállalónak abban, hogy elkezdjen kapcsolatot teremteni a vállalattal.

(LM)